Saturday, July 17, 2010

minggu.pertama~


sori sebab lama tk update di blog ni..

agak bz 2-3 ari ni disebabkan bermulanya kuliah aku di UTM..

banyak sebab dan musabab perlu dipikirkan sebgai langkah memulakan hari-hari pertama kuliah di sini..

buku banyak yg perlu dibeli.. makan agak susah dicari.. kena meneroka ke tempat2 baru di UTM ni..

n paling penting.. [DUIT].. ble la MARA nak msukkan duit ni.. pening kpale memikirkan perihal wang belanja~

hari-hari pertama 'persekolahan' tidaklah begitu mencabar.. masih byk kelapangan masa dan aku bersama member2 sefizik dengn aku.. mengambil kesempatan masa itu untuk menonton muvi di library~ wah... heaven gle.. haha...

ini senarai lecturer2 yang mengajar aku.. beberapa memang lecturer yg aku kenal semasa berada dalam Forecast dlu..

-Physics Mechanics ---> Dr Zuhairi Ibrahim
-Physics Electric and Magnet ---> Dr Jasman Zainal
-Introduction to Physics ---> Dr Nariah
-Mathematical Methods 1 ---> En. Ismail Kamis
-Physics Laboratory ---> (not yet discovered)
-TITAS ---> (not yet discovered)

so.. berada dalam kelas En. Ismail Kamis (IK) sekali lagi memang agak menyenagkan hati.. bcause his way of teaching is slighty different from the others..

boleh aku classifykan bersama Tc. Wan dlu di MRSM PDRM.. cara pemikiran mereka dalm menyampaikan sesuatu ilmu itu berlainan.. memang begitu efisien lecture2 mereka ini..

sama jugk dengan Dr Zuhairi.. aku agak meng-admire kan beliau kerana pengalamannya dan juga kemurah-hatiannya.. selalu sgt belanja aku.. dlu la.. haha..

(agak2 kalau mereka2 membaca ini.. markah aku naik tk exm nnt?? =b)

as this is the 1st week of aku punye kuliah.. aku tkde lah dpt assggnment byk sgt.. just a few math problem yang perlu diselesaikan sendiri..

(eh.. aku wat tk lagi eh??)

beralih dari aktiviti akademik ke aktiviti K0-Q aku di sini.. maybe ramai yg terkejut kot.. haha..


aku join PALAPES!! aku dah pikir masak2.. habis hangus dah aku pikir.. =)

aku memang tekad nk msuk Palapes.. ramai yg msuk ssb faktor duet elaun yang dibayar kepada anggota2 Palapes..

(n salah sorg drpd yg ramai itu adalah aku.. =)..

tp.. aku rse sblum ni aku macam selalu menolak cabaran2 yg ad dlm hidup aku.. klu aku nak listkan cabaran2 tu pun japgi sampai esok pun tk kesudahnye.. memang banyak.. haha..

so.. aku nak gak satu.. satu cabran yg maybe akan mengubah aku menjadi lebih baik dari sekarang..

although it is quiet tough.. yela.. we cannot be in our comfort zone always right?? nnt naik minyak org kata..

tadi aku ad ujian kecergasan pengambilan ahli baru anggota Palapes.. setelah berlari sejauh berkm-km.. ditambah lagi dengan lompatan 'stajam' yang tidak ad dalam senarai ujian kecergasan.. aku gagal mengharungi ujian kedua.. ceyt betul.. macam mana la aku boleh tiba2 kata pada staff tu yang aku tk larat..

agak nyesal bila pikir2 balik aku cakap macam tu.. otak pikir lain, hati nak lain..

dalam otak aku duk pikir yang ujian ni susah..

dalam hati aku memang tekad nak join Palapes..

las2 aku terpilih otak..

(lepas ni kena tukar nama blog la.. hatikataituini.blogspot.com.. =D)

tpi aku memang betul2 bernasib baik.. selepas habis semua ujian td.. aku bersama2 beberapa orang yg gagal meneruskan ujian itu.. dipanggil oleh staff..

setelah bersesi soal jawab bersama beberapa org staff.. aku menytakan yg aku mmg btul2 nak join Palapes..

n mmg rezeki aku hari ini.. staff itu mengofferkan aku peluang sekali lagi.. untuk buktikan yg aku btul2 nk join..

aku diminta mengikut salah seorang staff itu untuk berlari sekeliling UTM.. entah berapa la jaraknya.. aku usahakan juga..

n akhirnya.. bila aku nampak je bangunan markas Palapes tu.. aku lagi bersemangat nak berlari.. keputusannya aku lulus..

aku diterima masuk balik untuk meneruskan lagi beberapa siri ujian selepas ini.. syukur~

penat pun blum hilang lagi ni.. so.. aku nak msuk berlayar-layar dalam lautan angan2 aku.. haha..

(aku selalu berangan ke eh??)

nyte~

p/s:ad cadangan nak angan2 ap?? =b

4 comments:

tekalasape~ haha said...

bdk itam! haha~ :)

tekalasape~ haha said...

bdk itam! haha~ :)

afifamalibinothman said...

oit..
haha..
snang je teka..
budak kelabu~

bdkputeh said...

hahaha~ bdk botak! :)