Sunday, August 8, 2010

It is where u END~~~


wahhhh...

miss this blog so damn much. dah lme aku nk update.. tp tk berkesempatan.. dengan SUKAMnye.. dengan PALAPESnye.. dengan French Class lagi.. macam2 lagi la..
nasib baik hari ini free~~~~ hee...

quite a lot i want to say.. al-maklumlah.. lama tk update..

so.. firstly.. about SUKAM.. i joined Road Relay n Conoe.. haha..

Road Relay.. although i got no medal, but finishing what we start
together is a "GOLD" to me.. thanks to the other..

Aizat, Nabil, Shahrul, Azri, Ridhuan, Azim, Rahman, Uzair, Fakhrul. =)


Canoe.. aku partner dengan roomate aku.. Aizat.. setelah beberepa hari menjalani sesi latihan bersama.. tibanya hari pertandingan.. kami buat sehabis baik.. walaupun tak lepas saringan.. (ekceli judge tk nmpk).. aku puas hati juga la.. sebab aku tak pernah berkayak sebelum ni..

no matter what.. experience is the precious one in something we do.. we got our best.. =)


recently i joined French Class.. quite hard but it must be.. kalau ikutkan.. memang aku seorang sahaja yang berbangsa Melayu dalam kelas itu.. some Chinese.. the others.. foreigners..

aku agak tertarik tengok bangsa-bangsa lain ini.. mereka walaupun bukan berada di tempat mereka sendiri.. dan juga bahasa yang jauhnya daripada bahasa mereka.. mereka tetap mengambil inisiatif untuk menambah pengetahuan.. menambah penggunaan bahasa mereka..

ada juga yang aku bersembang.. sudah pun fasih berbahasa Melayu seperti mana aku.. bukanlah aku ingin meninggi-niggikan mereka-mereka ini.. but that is the facts~~

palapes~~

sekarang aku sudah bergelar Pegawai Kadet peringkat Junior.. 7526318 nombor tentera aku..

"7526318 Pegawai Kadet Afif Amali Bin Othman Sedia untuk menerima arahan tuan"

ada beberapa member aku bila aku ceritakan bahawa aku join Palapes ni.. they shock!!

haha.. masa dekat maktab dulu.. memang aku tk tonjolkan sangat minat aku.. tapi bila aku dah berada di peringkat universiti ini.. aku rasa.. sesuatu perlu dilakukan..

aku perlu jadi lebih berkeyakinan.. lebih berdisiplin.. lebih berkomitmen.. lebih segala lebih la senang~~

kekuatan fizikal dan juga mental aku akan lebih mantap.. untuk itu.. aku perlulah berkorban tidak sedikit.. banyak yang perlu aku lalui.. latihannya bukan senang.. aku harap sangat yang tiada masalah~~

aku quote apa yang aku dapat sedikit sebanyak..

"Its not matter where you start it, its matter where you END from it"

my END is becoming a better person from what I am right now~~


aku lupa.. aku masuk futsal HARUS aritu.. =)

4 comments:

Mr.SteAltH said...

masa utk berubah brO. mksud ak, kejayaan tu bkn dari segi pelajaran je :)

afifamalibinothman said...

tenkiu...
=)

:) said...

gud job dear. truskn pjuangan. daku akn sntiasa mnyokong mu. wlaupun kdg2 bebai. haha. sori. mari sama2 bjuang mnjadi insan yg lbih baik. :D

d u t a said...

all the best bro! but jgn sibuk sgt sampai lupa score 3.88 and above! huhu