Sunday, January 9, 2011

Anniversary Forecast '15.





7hb Januari 2010 merupakan langkah pertama aku bertapak di UTM. memulakan perjuangan sebagai salah seorang pelajar tajaan MARA dalam program Express-MARA UTM. atau sebagai singkatannya Forecast. batch yang ke 15.

foundation yang hanya berjalan selama 5 bulan lebih dengan hanya menggunakan keputusan percubaan SPM. silibus yang serupa dengan silibus matrikulasi yang mengambil masa 1 tahun. aku dengan kawan2 kat sini bersama2 menempuh harung 5 bulan belajar foundation. memang agak berat. tapi tak boleh la nak merungut. sebab ni semua ilmu. tak susah kalau diri sendiri pandai menggunakan peluang2 yang ada.

forecast ni jugaklah yang telah mengajar aku bagaimana realiti kehidupan di universiti yang sebelum ini aku hanya berangan2. alam sekolah terus ke alam universiti. orang lain alam sekolah ke alam matrikulasi atau asasi atau lain2. walaupun dalam masa yang singkat. aku dan kawan2 dapat membiasakan diri.

dengan berbekalkan sedikit sebanyak ilmu yang diperolehi semasa foundation. aku diterima masuk ke UTM untuk meneruskan pengajian dalam Ijazah Sarjana Muda Sains Fizik. ramai jugak yang tertanya2 mengapa aku mengambil bidang fizik ni. kan lebih baik ambil engineering. tapi aku tetap jugak dengan keputusan aku. sebab, I am an ordinary boy with an extraordinary dreams!!

semalam berlangsungnya jamuan BBQ sempena setahun aku dan kawan2 forecast berada di sini. berkumpul beramai2 memang mendatangkan balik nostalgia bagaimana kami semua bersama2 masa foundation dulu. ni ad antara gambar2 yang aku shot sket2 semalam.
organiser penting. =)
tukang2 peridup api tapi tak idup pun. haha.
ni baru nak idup.
ni mesti masuk mulut sambil2 ni.
Forecast '15. =)
penghulu. 
idea syahmi. smart. =)
nak tengok gambar lain2 silalah pergi ke fesbuk aku. =)

p/s: malam ni AJL. aku sapot Hujan dengan A.P.I.

5 comments:

farah_kikilala said...

aku tolong nyibuk je masa nak idupkan api tu.. haha~

Azie Azra said...

gudluck my fren :)

Mohd Shafiq Izwan B Abdullah said...

pergh student forecast beb. aku student utmkl je. hehe.

Mr.SteAltH said...

ahaha. sume sakan post psl BBQ. aku citer pasal benda laen lah :D

haziqah :) said...

buuuu! aku tak pun :D