Thursday, January 6, 2011

brain shock.

haha. ok. ni aku nak cerita pasal kelas fizik hari ini. subjek fizik moden. tak sama dengan fizik2 sebelum ini iaitu classical fizik, fizik moden ni merupakan era baru selepas einstein dalam bidang fizik. serba-sedikit la yang aku tahu sebelum ni.

subjek fizik moden yang aku tengah belajar ni lebih kepada solution to the unresolved question before the 1900s. tokoh yang paling terkenal adalah senior aku sendiri. albert einstein. haha. perasan gila. selepas si rambut putih mengerbang ni menghasilkan satu teori iaitu teori special theory of relativity. apa yang dinukilankan oleh si galelio dan jugak newton diperbaiki. malah dikatakan hanyalah special case.

haha. aku taknak bercerita panjang. tapi dalam kelas ni aku agak culture shock jugak dengan teori2 ni. sepatutnya tak jadik masalah kepada aku sebagai budak fizik tulen. tapi tula. nak buat macam mana. kena berusaha lebih keras ok. doakan aku. =)

kalau aku score dalam subjek ni. aku bagi semua orang giveaway. haha. (yelatu.. =P)

p/s: baru balik dari Benut. aku terpikir sejenak bagaimana sebuah rumah boleh mempunyai 30 ekor kucing dewasa tidak termasuk anak2. agak2 ampa. macam mana owner dia ingat satu persatu kucing2 tersebut. aku agak tergamam. =)

3 comments:

Nur Amira Ramli said...

nmpak menarik kls ko 2.. gila ea 30 kcg satu umah. perghh

bidadarihijau said...

huh! dah lme tak blajar fizik..
btw owner kucing tu mmg hebat lah..byk kot 30 tuuuu

[z@ck] said...

dah boleh buka pusat haiwan dah kalu 30 ekor.tak masuk anak cucu lagi tu