Wednesday, January 5, 2011

yuran sem.

salam semua. selamat hari rabu. hari ini hari rabu. =)

ok. hari ini aku nak update pasal masalah yuran sem aku ni. samala dengan membe2 aku kat sini. semua dah pening2 kepala macam mana yuran sem ni.

dulu masa aku nak register untuk masuk degree. apa yang aku paham. satu sem yuran RM660 + dengan lain2 + dengan yuran kolej. dan aku tak pernah tahu pulak yang MARA tak akan bagi duet yuran kolej which means aku kena bayar sendiri.

sem lepas MARA bagi dua cek RM660 (walaupun satu lagi cek aku tak dapat. masalah betul.) masa tu aku ingat satu untuk yuran sem ni dan satu lagi untuk kolej. tapi sampai sekarang aku dan membe2 aku tak paham lagi tujuan cek tu.

kalau kata yuran pengajian ditaja oleh MARA manakala yuran kolej ditanggung sendiri. kenapa MARA bagi sampai RM1320 untuk sem lepas sahaja? sem ni M|ARA bagi lagi RM800++. cukup hanya untuk yuran pengajian. lagi RM500++ elaun bulanan. kalau aku nak bayar kesemua yuran tu, maka aku kenalah korbankan elaun makanan aku sebab yuran kolej pun dah RM400++.

adeyh. sekarang tengah pening2 sama lalat. haha. so esok aku maybe akan ke pejabat untuk berjumpa orang tertentu. tadi dah pergi tapi tak ada orang. pening2.

p/s: Pakatan Sulit ada misi rahsia bulan ni. jom investigate. sini. =)

2 comments:

fiq said...

yup. yuran pengajian yg rm700 je mara sponsor. yg lebih2 tu kena tambah duit sendiri. mmg rm700 dia bank-in kn dlm akaun kita supaya kita g byr sendiri. elaun bulan2 dpt cam besa la.

anyway, semoga berjaya untuk sem baru =D

bidadarihijau said...

ha xpelah..bayar je..guna duit makan..anggap jer la diet..hoho
tgh pening jugak duit yuran 2k++..mane mau cekau duit?haisyhh..